5185 studio Followers

ANDY WAHLOL SUDAH ''LIKE'' ANDA BILA LAGI?

Thursday, February 23, 2012

''WHERE DID I COME FROM?'' CARA DIDIK KANAK-KANAK?





Assalamualaikum..
apa pendapat korang tentang jualan buku ini di pasaran MALAYSIA?

RELEVAN kah?
SESUAI kah?

pendapat saya;
buku ni memang tak sesuai dan tak patut di jual di MALAYSIA.
KENAPA?
bagi saya, negara kita yang lebih kepada adat dan budaya timur yang lembut agak
tidak sesuai dengan suasana  orang timur.
bagi mereka mat saleh , tiada masalah kerana mereka mendidik anak mereka dengan
cara begini..apa yang sy tahu buku ini untuk bacaan 4-8 tahun.

kita orang timur ada cara/acuan kita sendiri..

untuk diri saya sendiri pun,yg banyak bermain dengan lukisan tidak terdetik
untuk adakan ilustrasi/lukisan yg mempamerkan bentuk sebenar manusia.
saya sebagai seorang muslim ada batas untuk melukis..
tak perlu kita ilustrasi kan ''senjata'' manusia..

renung-renung kan lah...

p/s- lucu plak tengok ilustrasi nih,,,,huhu ( macam-macam )




1 comment:

pwincess Lov3y dOv3y said...

aiyakk sy pun rse x sesuai la..